3 Şubat 2016 Çarşamba

DÜZ LİSE Mİ SAĞLIK ÇIKIŞLI MI ??


Herkese merhaba,
Bu yazımda sizlere en çok yazmak istediğim ve paramedik olmak isteyen birçok kişinin aklına takılan bir konudan bahsetmek ve deneyimlerimi paylaşmak istiyorum. paramedik diğer bir deyişle '' İlk ve acil yardım '' bölümünü okuyabilmek için ilk aşama YGS sınavına girmek. YGS-2 yani sayısal alan puanınıza bakılarak alım yapılan bir bölüm.peki illa sağlık meslek lisesi çıkışlı olmak mı gerekiyor okuyabilmek için ? bu soruya gönül rahatlığıyla hayır diyebilirim. sağlık çıkışlı biri olmayarak devlet üniversitesinde ikinci yılımı tamamlıyorum. sınava hazırlandığım zamanlar bu konularda çokça araştırma yapmıştım ve paramediğin düz liseslileri sadece özel üniversiteden aldığı hatta okuyamayacağımızı bile yazıyordu bazı sitelerde. umudumu kaybetmeden yaptım tercihimi ve sonucu çok şaşırttı ayrıca bir o kadar da mutlu etti beni.Evet bu yazıma bir sağlık çıkışlı kızabilir hatta hak vermeyebilir hepsine saygı duyuyorum.
'' bir düz liseli 2 senede bizim gördüğümüz dersleri nasıl öğrenebilir ? '' şeklinde de düşünebilir. ki bazen bende düşünüyorum bu durumu. çünkü çok zorlandığım hatta yıprandığım zamanlar oldu. Her yönüyle zor bir meslek.
 Paramedik bölümünü okumak isteyen bir düz liseli ilk önce kafasında şu soruyu yenmeli ; '' Bu mesleği gerçekten istiyor muyum ? '' eğer bu soruya yanıtınız evet ise hiç çekinmeden tercihlerinizin en başına yazın bu bölümü. Gerçekten isterseniz eğer başarılı olamayacağınız hiçbir şey yok.Hedefinizi yargılayan insanları hayatınızdan çıkarın ve sadece odaklanın. Ben bu sayede kazandım.Ve aynı şekilde bu yolda ilerlemek isteyenlere yardımcı, yaşadıklarımı paylaşarak yol gösterici olmak istiyorum.Düz lise-sağlık çıkışlı ayrımı da asla yapmıyorum.Biz bir bütünüz.Unutmayın sevgiyle yapılan her meslek mutluluk getirir.
 Bir sonraki yazıda görüşmek üzere...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder